ALKUUNVERKKOLUOTSI - PEDAGOGINEN KÄSIKIRJOITUS
SYNOPSISPEDAGOGINEN KÄSIKIRJOITUSRAKENNE JA SISÄLLÖLLINEN KÄSIKIRJOITUSTEKNINEN KÄSIKIRJOITUSTOTEUTUSTESTAUSARVIOINTI

Oppismiskäsitys
Didaktinen malli
Kohderyhmä
Oppimateriaalit
Opiskelumuodot
Ohjaajan toiminta
Arviointi
Mallipohjat
Etusivulle


PEDAGOGINEN KÄSIKIRJOITUS

Synopsiksen laatimisen jälkeen on ajankohtaista suunnitella verkkokurssin pedagoginen käsikirjoitus. Sen tarkoituksena on määrittää verkkokurssin pedagogiset ja didaktiset (= opetusta koskevat) ratkaisut. Pedagoginen käsikirjoitus on tärkeä vaihe verkkokurssin suunnittelussa, sillä se ohjaa verkkokurssin rakenteen ja teknisten ratkaisujen suunnittelua. Kaikki pedagogisessa käsikirjoituksessa käsiteltävät asiat liittyvät kiinteästi opiskelijaan, hänen huomioimiseensa verkko-opetuksen suunnittelun alkumetreiltä aina verkko-opetuksen päättymiseen asti (ks. kuva).

Pedagoginen käsikirjoitus (doc, 94 kt) -mallipohjan lisäksi löydät tästä kansiosta:

  1. Opintokirje (doc, 30 kt) -mallipohjan, jonka avulla voit tiedottaa verkkokurssiisi liittyvistä asioista. Chydenius-Instituutin järjestämille kursseille on oma mallipohjansa(doc, 53 kt).

  2. Ohjaussuunnitelma (doc, 111 kt) -mallipohjan, joka auttaa verkkokurssin ohjaajan toiminnan suunnittelussa, sekä

  3. Keskeyttämisen syiden kartoittaminen (doc, 63 kt) -mallipohjan, jota voit halutessasi käyttää kartoittaessasi verkkokurssin keskeyttämisen syitä.

Oheinen materiaali auttaa sinua löytämään toimivimmat pedagogiset ratkaisut omalle verkkokurssillesi!

 

 
 
    Etusivu | Synopsis | Pedagoginen käsikirjoitus | Rakenne ja sisällöllinen käsikirjoitus
Tekninen käsikirjoitus | Toteutus | Testaus | Arviointi
Sivun
alkuun


© Chydenius-Instituutti